insan biasa

may Allah bless u

Tuesday 21 February 2012

aku insan biasa

DENGAN  NAMA  ALLAH  YANG  MAHA  PEMURAH  LAGI  MAHA  PENYAYANG
(Tidaklah  aku  menulis  hari  ini  melainkan  dengan  keizinan  dari-Nya)

Ya  Allah...
hanya  Engkau  yang  tahu  apa  yang  sedang  aku  lakukan,
dan  untuk  apa  aku  lakukan  semua  ini.

Hanya  diri-Mu  tempat  aku  mengadu  
wahai  Penguasa  Alam  ini...

Ya  Allah...
peliharalah  diriku  dari  fitnah  manusia  di  dunia  ini
sesungguhnya,
aku  tidak  berdaya  untuk  menutup  mulut  mereka
daripada  berkata-kata
mahupun  menguasai  fikiran  mereka
daripada  berfikiran  negatif.

Oleh  itu,  Ya  Allah...
jauhi  diriku  dari  tohmahan  manusia.

"wahai  Tuhan  yang  membolak-balikkan  hati,  tetapkanlah  hati  kami  di  atas  agama  kami  dan kepatuhan  kami  (kepada-Mu)"

diriku  ini  tidak  lain  hanyalah
seorang  hamba  yang  lemah
justeru  
kepada  diri-Mu  
tempat  aku  bergantung  harapan
untukku  berpaut
dan  bersandar.

Ya  Allah...
permudahkanlah  setiap  perkara  yang  aku
serta  sahabat-sahabatku  lakukan
permudahkanlah  kami  
untuk  menjadi  insan  
yang  dapat  berbakti  kepada  masyarakat
berkongsi  ilmu  bersama  mereka,
khususnya  kepada  mereka  
yang  berada  di  sisi  kami
ibu  dan  bapa  kami,
adik-beradik  kami,
sanak-saudara  kami,
sahabat-sahabat  kami,
guru-guru  kami,
serta  tidak  lupa  juga
mereka  yang  mengenali  diri  kami...

insya-Allah,  
semoga  dipermudahkan  segala  urusan.

Amin...


  

No comments:

Post a Comment