insan biasa

may Allah bless u

Friday 20 April 2012

silent is better

DENGAN  NAMA  ALLAH  YANG  MAHA  PEMURAH  LAGI  MAHA  PENYAYANG
(Tidaklah  aku  menulis  hari  ini  melainkan  dengan  keizinan  dari-Nya)

"berdiam  diri  itu  adalah  lebih  baik  daripada  menyakiti"

diamku  bukan  kerana  pengecut
bukan  ertinya  marah
bukan  tanda  aku  bersetuju
bukan  jua  tanda  aku  membenarkan  pendustaanmu
bukan  jua  membenarkan  tuduhan  dan  fitnahmu.

akan  tetapi,
diamku  bersebab.
aku  tidak  mahu  semakin  aku  bersuara
semakin  hilang  iman  di  dadaku  dan  saudara  seIslamku
mengapa  aku  harus  BERDIAM?

kerana  ini  jawapan
yang  aku  rasakan  sesuai
untuk  diberikan  pada  situasi  dimana
saudara-mara  ku  terlalu  cintakan  dunia
berbanding  mencintai  Pencipta  dunia

bersamalah  kita  renungkan  kata-kata  berikut:

"aku  mungkin  menang  berdebat  dengan  10  orang  yang  berilmu,  tetapi  aku  mungkin  kalah  jika  berdebat  dengan  seorang  manusia  yang  tidak  berilmu."

- IMAM  SYAFI'E -

trying to be like this..



No comments:

Post a Comment