insan biasa

may Allah bless u

Wednesday 8 August 2012

"on my evening" - mia

DENGAN  NAMA  ALLAH  YANG  MAHA  PEMURAH  LAGI  MAHA  PENYAYANG
(Tidaklah  aku  menulis  hari  ini  melainkan  dengan  keizinan  dari-Nya)

Based  on  true  story,  I  saw,  I  heard....

Ya  Allah...
hari  ini  aku  telah  melakukan  kesilapan.
Kesilapan  yang  tidak  terjangkau  oleh  akal  fikiran,
tidak  pernah  terlintas.
Diluar  dugaanku  sebagai  seorang  muslim
di  muka  bumi  ini.

Ya  Allah....
aku  sedar,
tidak  seharusnya  
aku  berada  sangat  hampir
  dengan  seorang  ajnabi  -  bukan  mahram.

Ya  Allah...
setiap  perkara  yang  berlaku  padaku  ini  adalah
lantaran  kekhilafan  diri
yang  tidak  menitikberatkan  
batasan  dalam  sesebuah  perhubungan.

Ya  Allah...
ampuni  dosaku
yang  gagal  mengawal  kelakuan.

Ya  Allah....
jauhi  diriku  dari  azab  neraka
yang  akan  membakar  diriku
lantaran  kekhilafan  diri  yang  tidak  disengajakan.

Ya  Allah....
aku  sedar,  kufahami.  ku  redhai,
sesungguhnya,
kejadian  yang  berlaku  pada  hari  ini
adalah  demi
mendidik  diriku
agar  lebih  berwaspada  di  masa  hadapan.

Ya  Allah...
didikan-Mu  itulah  yang  terbaik  buat  diriku.

(Insya-ALLAH... )




No comments:

Post a Comment