insan biasa

may Allah bless u

Friday 29 July 2011

coretan sang hati

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG
(Tidaklah aku menulis melainkan dengan keizinan dari-Nya)

SALAMUN 'ALAIK,
Temanku sekalian...
sekian lama telah ku nanti saat ini
sabar dan redha menjadi pendampingku
setiap kali hadir emosi ini.

TEMAN..
Kuberdoa agar engkau fahami segala 
yang tersurat di hati ini.
namun, sering kali aku terbenam 
dalam kekalutan dan keresahan
kerana sesungguhnya
engkau akan mengerti nanti.

TEMAN...
harapanku agar engkau bahagia selalu
doa dari tulus hati ini sentiasa menginginkan 
semangat jihadmu yang tetap abadi.

TEMANKU...
Maafkan aku kerana tidak berdaya 
untuk terus disisimu
dalam mencari bening-bening taqwa,
aku sendiri terpenjara di dalam 
dunia ciptaanku sendiri.

TEMANKU...
ketahuilah aku masih setia di sini menanti
dan menunggu saat dan waktu
untuk bersama kita tarbiyah dan fahami
erti sebuah perjuangan
yang menuju 
cinta yang hakiki dan kekal abadi.

PINTAKU, 
teruskan perjuangan 
jangan sesekali engkau berhenti
istiqamah dan tegarlah 
menghadapi segala cabaran
dalam kehidupan ini..

AKHIRNYA,
saat yang ku tunggu pasti tiba jua
walaupun kini tidak indah seperti dahulu
tetapi aku bersyukur
kerana penghujungnya
impian dan mimpiku
menjadi kenyataan
dan ketahuilah 
keyakinanku tidak pernah pudar.

Salam ukhuwah buatmu TEMANKU..

Gerakkanlah langkahmu 
bersama doa dan harapan yang tinggi
agar terus berada 
di atas arena perjuangan suci ini.

"Jadilah bunga yang terpelihara kerana mahligai syurga itulah tempatnya."

No comments:

Post a Comment