insan biasa

may Allah bless u

Saturday 23 July 2011

Doaku. Pintaku. Harapanku.

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG
(Tidaklah aku menulis melainkan dengan keizinan d ari-Nya)

YA ALLAH...
Kiranya rassul-Mu hidup bersahabat kurniakan jua aku sahabat. Tetapi biarlah sahabat-sahabat dari lorong-lorong yang membenarkan-Mu seperti kebenaran As-Siddiq. Biarlah sahabat-sahabat dari pintu-pintu ilmu-Mu seperti Ali. Ya Allah, sekiranya itu tidak layak buatku, aku bersyukur dipertemukan dengan sahabatku yang satu ini. Mungkin padanya ada sesuatu yang tidak pernah aku selami. Tetapi, jika aku seorang sahabat yang tidak menghargai, Engkau ampunilah dosaku dan kurniakanlah kegembiraan kepada sahabatku. Insya-Allah..


YA RABBI...
Aku titipkan sayang dan rindu untuk akhwatku. Jadikan dia bidadari yang selalu menghembuskan nafas-nafas iman islam-Mu. Jadikan dia wanita solehah yang selalu mendapat kasih sayang-Mu. jadikan dia muslimah yang sentiasa menjaga izzah addin-Mu. Ya Allah, cintailah, ampunilah, berkatilah, dan masukkanlah dia ke dalam Jannah-Mu.


YA ALLAH...
Kadang-kala insan ini lemah, maka Engkau kuatkanlah. Kadang-kala dia resah maka tenangkanlah. Kadang-kala dia gentar maka campakkanlah keberanian ke dalam hatinya. Dia meminta maka kabulkanlah, dia berjuang maka permudahkanlah, dia menuntut ilmu maka faqihkanlah. Dia sangat sayang pada-Mu maka sayangilah dia, Dia yakin pada-Mu maka Engkau Maha Tahu apa yang terbaik untuknya.


AMIN YA RABBAL 'ALAMIN..

No comments:

Post a Comment