insan biasa

may Allah bless u

Sunday 9 October 2011

untitled

DENGAN  NAMA  ALLAH  YANG  MAHA  PEMURAH  LAGI  MAHA  PENYAYANG
(Tidaklah  aku  menulis   hari  ini  melainkan  dengan  keizinan  dari-NYA)



SEPI...
sering  menghimpit  diri  ini
menjentik  segenap  ruang  dalam  hati
menimbulkan  kesedihan  dalam  diri
sukarnya  untuk  menyusuri
lautan  manusiawi
yang  bersikap  mementingkan diri
terkadang  aku  lemas  sendiri
hingga  akhirnya  gagal  untuk  mencari
apatah  lagi  untuk  menggapai
setiap  perkara yang  diingini...


hati  ini  sering  dilanda  kesedihan
menunggu akan  hadirnya   seorang  insan
yang   sering  berdampingan
yang  memberi  perhatian
yang  setia  sebagai  teman

aku  sedar..
semua  ini  hanyalah  ujian 
yang  datang  dari-Mu  Tuhan
lalu  doa  aku  panjatkan
agar  diri  diberi  ketabahan
dalam  menghadapi  setiap  dugaan

akan  aku  pasrah  pada  setiap  keadaan
dan  mengharap  agar  diberi  keampunan 
dari-Mu  Tuhan
yang  maha  menciptakan.



sebagai seorang  hamba  aku  tidak  pernah  terlepas  dari  ujian  yang  mendatang. 

Diriku  harus  tabah  dan  sabar  menghadapinya  kerana  setiap  kejadian  itu  sudah  pasti  ada   hikmahnya.  

YA  ALLAH,
tabahkanlah  hatiku  ini.  Semoga  apa  yang  Engkau  berikan  padaku  ini  tidak  lain  hanyalah  suatu  ujian  semata-mata   untuk  mendekatkan  diriku  kepada-Mu,  bukanlah  satu  musibah  yang  akan  menjauhkan  diriku  daripada-Mu.

"Wahai  Tuhan yang  membolak-balikkan hati,  tetapkanlah  hati  kami  diatas  agama  kami  (islam)  dan  kepatuhan  kami "   

No comments:

Post a Comment