insan biasa

may Allah bless u

Thursday 29 December 2011

doa penghuni syurga

DENGAN  NAMA  ALLAH  YANG  MAHA  PEMURAH  LAGI  MAHA  PENYAYANG
(Tidaklah  aku  menulis  hari  ini  melainkan  dengan  keizinan  dari-Nya)


Ya  Allah...

apa  sahaja  yang  ENGKAU  kurniakan  kepadaku

berkenaan dunia

berikanlah  kepada  mereka  yang  memburunya.

dan  apa  sahaja  kebaikan  

yang  akan  ENGKAU  kurniakan  kepadaku

berkenaan  akhirat

berikanlah  kepada  hamba-Mu  yang  beriman.

kerana...

aku  hanya  mahukan  kasih-Mu,  Tuhan

Ya  RABBI..

jika  aku  beribadah  kerana  syurga-Mu

janganlah  ENGKAU  masukkan  aku  ke  dalam  syurga.

andainya  aku  beribadah  kerana  neraka-Mu

maka  lemparkanlah  aku  ke  dalamnya..

tetapi  YA  ALLAH...

jika  aku  beribadah  kerana

inginkan  keredhaan-Mu

maka  janganlah  ENGKAU  mensia-siakan  aku...




-DOA  RABIATUL  ADAWIYAH-




(bagaimana  pula  dengan  diri  kita?)





  

No comments:

Post a Comment